اگر می خواهید یک درونگرای شاد باشید این عادت روزمره را دنبال کنید .

درونگرای شاد به این موارد احتیاج دارد .

درونگرای شاد بودن آیا سخت است ؟ آیا افرادی توانسته اند این سوال را عملی کنند ؟درونگرایی و برونگرایی  یکی از ویژگی های شخصیتی هر فرد است اما جامعه انسانی ما بر اساس ارتباطات   ساختارهای برونگرایانه شکل گرفته اند و تطبیق یافتن  با این شرایط و ساختار برای افراد درونگرا به مراتب دشوار تر است .

عاداتی که در این مقاله  بیان می شود موارد کلی و عمومی  که همه افراد درونگرا را شامل می شود . درکنار این موارد هر شخصی  براساس علایق و سبک زندگی خود  میتواند عادات و رفتارهایی داشته باشد که به داشتن زندگی شاد کمک  میکند . به طور مثال اگر شما به نویسندگی علاقه مند هستید احتمالا دوست دارید تمام روز را پشت کامپیوتر خود باشید .اما این سبک زندگی برای جسم و روح شما مناسب نخواهد بود .شما به عادات و رفتارهای نیاز دارید که این سبک زندگی را تعدیل کند .انگیزه تلاش را در شما زنده نگه دارد و شما  را به یک فرد درونگرای شاد و موفق با زندگی  متوازن ومتعادل تبدیل کند .

انعکاس افکار 

دنیای افراد درونگرا حول ذهن آنها شکل می گیرد .آنها دائما در دنیای درون خود سر می کنند  و مشغول تفکر و خیال پردازی هستند .همین مساله  باعث می شود که استرس ها و نگرانی ها به طور غمیق در جسم ور وح شما جذب می شود و احساس شادی و لذت  از زندگی در آنها ،عمق و اثر کافی نداشته باشد . برای حل این مشکل ،شما به عنوان یک فرد درونگرا باید ذهن خود را برای فعالیت های روزمره آماده کنید . این کار را به روش های مختلفی میتوان انجام داد از جمله 

نوشتن رویا ها (بلافاصله بعد از بیدارشدن از خواب )

نوشتن اهداف و اعتقادات

مدیتیشن

یوگا 

تکرار جملات مثبت مقابل آینه 

دعا کردن 

کشیدن نفس عمیق م متمرکز (ده بار )

شما می توانید یک یا دومورد و یا حتی تمام این کارها را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا استرس و نگرانی هایی که به طور روزمره در ذهن شما انباشته شده است  از بین ببرید این کارها باعث افزایش خلاقیت و تمرکز بیشتر در طوب روز خواهد شد و شمار را به یک فرد درونگرای شاد تبدیل خواهد کرد .

فعالیت های سیال 

انجام فعالیت های  سیال باعث می شود که بیشتر روی ذهن خودمتمرکز باشید  و حس گذر زمان را فراموش کنید . پس از انجام چنین فعالیت هایی باور نخواهید کرد که چندین ساعت سپری شده است و شما متوجه نشده اید . به طور مثال اگر به نویسندگی علاقه مند هستید  میتوانید با نوشتن ،این حس سیال را در ذهن خود ایجاد کنید . کارهایی  دیگری مثل نقاشی کردن ،آشپزی ،ساختن چیزهای مختلف  و ...نیز می تواند در کنار مفید  بودن  و کاهش استرس ،در افزایش احساس شادی  و نشاط ذهنی شما بسیار موثر باشد .اگر هنوز فعالیت سیال مناسب خود را انتخاب نکرده اید به گذشته فکر کنید که در کودکی و نوجوانی از چه کارهاییی بیشترین لذت میبردید.با اضافه کردن این کارها به برنامه روزمره خود و تبدیل آن به یک عادت و فعالیت مفید ،زندگی شما بسیار شادتر و لذت بخش تر خواهد شد.حتی می توانید  با انجام حرفه ای این فعالیت ها ،آن را به یک فعالیت مفید مستمر و انگیزه ای جدید  برای زندگی خود تبدیل کنید .

حرکت کردن 

برای تبدیل شدن به فرد درونگرای شاد شما لزوما کاری را باید انجام دهید آیا تا به حال شنیدید که میگن  آب راکد رو گند میزنه ولی در حالیکه ما همیشه آب رو با صفات شفافی و زلالی میشناسیم هر چه قدر هم فرد درونگرا باشید و تمایل نداشته باشید که ورزش بکنید سعی کنید از پیاده روی  ویا نرمش های ساده استفده بکنید به دلیل اینکه همان طور که روح و روان و جسمتان تاثیر مستقیم دارند و این بی تحرکی ها طولانی مدت نه تنها به جسمتان آسب می زند باعث می شود دچار رکود ذهنی شوید  و با انجام فعالیت های فیزیکی  م یتواند سطح انرژی ذهن و جسم شما را افزایش داده  و شما ر ا به یک فرد درونگرای شاد تبدیل کند .

ایجاد آرامش 

در پایان هر روز شما مثل هر فردی دیگری به استراحت و آرامش نیاز دارید اما این آرامش برای افراد درونگرا اهمیت بسیار بیشتری دارد .مغز شما از فعالیت مستمر ،سرو صدا و ارتباطات اجتماعی خسته شده است و برای شروع مجدد،نیاز به آزاد شدن دارد .بنابراین شما به عنوان یک فرد درونگرا باید کنترل ذهن خود را در دست داشته باشید و در زمان مناسب ،به آرامش ذهنی لازم دست پیدا کنید . این کارر ا به روش های مختلفی می توان انجام داد مثلا می توانید سراغ نوشتن خاطرات روزانه بروید و ذهن خود را از چیزهایی که درگیر آنها بود آزاد کنید . مدتی را در سکوت مطلق سپری کنیدو با مدیتیشن به آرامش برسید. تماشای تلوریون ،کار با گوشی را فراموش کنید و سعی کنید روی خودتان و آرامش تان تمرکز کنید.این تنها راه برای رسیدن به آرامش بعد از یک روز پر از استرس است .

برقراری ارتباط 

یک فرد درونگرا ،تنهایی را به بودن با دیگران ترجیح می دهد و همین ویژگی انها را از برونگراها متمایز می کند .چون افراد درونگرا در جمع و هنگام برقراری ارتباط انرژی خود را از دست می دهند در حالیکه برای افرا برونگرا عکس این قضیه رخ می دهد. مشکل زمانی بوجود می آید که افراد درونگرا مدتی طولانی را بدون هیچ گونه تعامل اجتماعی سپری  می کنند به تدریج ارتباط خود را با دوستان و خانواده از دست می دهند .شما هر چقدر هم درونگرا باشید یک انسان هستید و انسان به عنوان موجودی اجتماعی به برقراری ارتباط نیاز دارد . البته قرار نیست شما تمام وقت خود را در جمع سپری کنید و انرژی خود را از دست بدهید اما نباید در کنج عزلت فرو بروید و ارتباطات اجتماعی را به طور کل فراموش کنید سعی کنید همیشه یکی دو تا دوست صمیمی  برای خود داشته باشید  .

تصویرسازی قبل از خواب 

اگر تا کنون توجه کرده اید که فکر کردن روی موضوعات خاص قبل از خواب ،روی رویا های شبانه  شما اثر می گذارد ؟ اگر خوابی خوب و شیرین داشته باشید  روزی شاد و پر نشاط را آغاز خواهید کرد و این حس خوب روی تمام فعالیت های روزانه شما تاثیر  خواهد گذاشت  پس می توانید کنترل ذهن و ضمیرناخود آگاه خود را در دست بگیریدو با تصویرسازی قبل از خواب رویاهای دلخواه خود را داشته باشید . ناخود آگاه شما در حالت بین خواب و بیداری  در قوی ترین  حالت ممکن است و کنترل کردن آن به خصوص برای ذهن درونگرا و قدرتمند شما چندان دشوار نخواهد بود . با این کار شما می توانید یک درونگرای شاد و موفقی باشید و همان طور که دوست دارید زندگی کنید .

جهت دریافت مشاوره رایگان درونگرایی با شماره 09383677647 در ارتباط باشید .

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده